mandag 6. januar 2014

Lys, blomster og servietter



 For tiden har jeg alltid en fane åpen i nettleserne mine med huskelista på ikea.no, jeg er i perioder veldig glad i IKEA, og kan dra dit bare for å kikke. Selv om jeg stort sett alltid ender opp med å kjøpe noe. Lys, blomst, servietter, hva som helst. Nå ser jeg for meg at de neste tre ukene blir daglig oppdatering av nettsidene samt opptil flere besøk.

Jeg skal flytte. Sammen med kjæresten. Jeg skal flytte fra 10kvm til mye større. Til noe som kan minne om et palass, når man tenker hvor mye av livet mitt jeg faktisk har inne på hybelen. Vi flytter til en familieleilighet på studentbyen her jeg bor allerede, så det er bokstavelig talt bare et steinkast unna. Det er fint å tenke på at jeg snart flytter til et palass. 

Det er et nytt år, og jeg synes at det å bli samboer så tidlig på året er fint. Det blir nesten et nyttårsforsett i seg selv. Bare nesten. Jeg er ikke så veldig fan av nyttårsforsett egentlig. Selv om det står i mediene at det er viktig med forsett. Synes nyttårsforsett er vanskelig, siden min tidsregning går fra august-juni og ikke januar-desember. Derfor har jeg de siste årene laget ”skoleårsforsett” i stedet. De går jo stort sett på det samme hvert år – yte litt ekstra, lese litt mer, og så videre. Hvor bra det funker, varierer jo. Det gjør det jo for så vidt med nyttårsforsett også. 

Hvis jeg i det hele tatt har noen nyttårsforsett må det være sånne enkle ting som jeg vet jeg klarer å oppnå uten å prøve for hardt. Som å lage mye god mat, kose meg, reise til utlandet (de siste årene har dette stort sett vært oftere en harrytur over grensa enn til utlandet-utlandet). Nyte livet er og noe som havner langt opp på lista, men det er litt sånn ”halloo – alle sier jo det, da”. 

Å innføre shoppestopp er liksom ikke så veldig aktuelt, jeg vil ikke påstå at jeg shopper så mye. Og er jeg på shopping er det stort sett ting jeg trenger eller jeg kan få bruk for som blir med meg hjem. Servietter, lys og blomster er jo ikke noe man ikke får bruk for, og når jeg lager ny og spennende mat – og kanskje inviterer på middag, da er det jo kjempekjekt med de nevnte remediene. 

Jeg tror jeg heller fortsetter med skoleårsforsett. Jeg skal jo tross alt bli lærer, så det er jo ikke en tidsregning som plutselig blir veldig uaktuell for meg.

Ingen kommentarer:

Disqus for Linse-lusa